E-Shop Τροφίμων: Πως μπορεί ένα κατάστημα να ενσωματώσει αυτή τη νέα δυναμική τάση

18 Ιανουάριος 2021

Η περίοδος της πανδημίας του Covid-19 έχει αναδείξει το πόσο σημαντικό είναι για κάθε επαγγελματία, ακόμα και εάν έχει μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση, να διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop), ώστε να προσφέρει τα προϊόντα του και για διαδικτυακές αγορές.

Η covid -19 εποχή έχει αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών με αποτέλεσμα οι online αγορές να αυξάνονται σημαντικά. Μάλιστα, οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά προ πανδημίας, πλέον αποκτούν σημαντική πελατειακή βάση.
Πώς μπορεί, όμως, ένα κατάστημα να ενσωματώσει αυτή την νέα δυναμική τάση;Μέσα από την δημιουργία σύγχρονου eshop, ενσωματώνοντας στην λειτουργία της επιχείρησής του νέες στρατηγικές ανάπτυξης, όπως το ηλεκτρονικό επιχειρείν και προσθέτοντας νέες ροές εσόδων με το άνοιγμα σε μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.

Παράλληλα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός μιας επιχείρησης απαιτεί μεθοδικότητα, προγραμματισμό και ειδικές προϋποθέσεις.
  1. Η στρατηγική. Η στρατηγική που θα ακολουθήσει ο επιχειρηματίας στο φυσικό και στο διαδικτυακό του κατάστημα, είναι ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο της επιχείρησής. Η δημιουργία ενός eshop μπορεί να ενισχύσει εξ’ ολοκλήρου ή συμπληρωματικά τις πωλήσεις του φυσικού καταστήματος, ειδικά όταν προκύπτουν έκτακτες συνθήκες στην αγορά, καθώς η ύπαρξη ενός eshop παίζει σημαντικό ρόλο στη συντήρηση του φυσικού καταστήματος. Επίσης, μέσα από το eshop μπορεί ο επιχειρηματίας να δοκιμάσει τη δυναμική πώλησης ενός νέου προϊόντος και την ανταγωνιστικότητά του στην αγορά.
  2. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στο διαδίκτυο υπάρχουν αμέτρητα ηλεκτρονικά καταστήματα που πουλάνε τα ίδια προϊόντα. Με μια πιο προσεκτική ματιά,όμως, κανένα eshop δεν μοιάζει με το άλλο. Κάθε ένα δίνει μια μοναδική και διαφορετική «υπόσχεση» στον καταναλωτή, παρουσιάζοντας το δικό του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για να αντιμετωπίσετε τον ηλεκτρονικό ανταγωνισμό χρειάζεται να δημιουργήσετε ένα e-shop στηριζόμενο στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης. Αξίες όπως η εμπειρία, η προσεκτική επιλογή προμηθευτών, η καινοτομία, η εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων, η τεχνογνωσία, η οικογενειακή παράδοση διαφοροποιούν το ένα κατάστημα από το άλλο και το κάνουν να ξεχωρίζει στα μάτια του καταναλωτή.
  3. Σεβασμός στους κανόνες. Ειδικά όσα καταστήματα εμπορεύονται υλικά αγαθά, όπως τρόφιμα και ποτά μέσω eshop, καθώς θεωρούνται καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται αναφορικά με τις άδειες που απαιτούνται. Επιπλέον, είναι χρήσιμο να κωδικοποιήσετε πληροφορίες σχετικά με την παραλαβή, αποθήκευση και διακίνηση των προϊόντων, αλλά και στοιχεία που αφορούν την ιχνηλασιμότητα, όπως τους κωδικούς παραγωγής ή τον αριθμό παρτίδας. Έτσι θα είστε σε θέση να ενημερώνετε άμεσα τους πελάτες σας για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, καθώς και για τη δυνατότητα παραγγελιών σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Επίσης χρειάζεται να ενημερώνετε λεπτομερώς και με σαφήνεια τους πελάτες για τις γεωγραφικές περιοχές εξυπηρέτησης καθώς και για τους χρόνους παράδοσης.
  4. Μελετήστε τον ανταγωνισμό. Κάντε μια σύντομη περιήγηση στο διαδίκτυο για τον τοπικό και ευρύτερο ανταγωνισμό σας. Παρατηρήστε τα προϊόντα, το εύρος που παρέχουν, αξιολογήστε τις συνοδευτικές υπηρεσίες και καθορίστε την τιμή που μπορείτε να υποστηρίξετε σύμφωνα με το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Αντιμετωπίστε επίσης, το ενδεχόμενο της απόκλισης στην τιμή του ίδιου προϊόντος, μεταξύ του eshop και του φυσικού καταστήματός σας, προσθέτοντας αυτήν την πληροφορία στις περιγραφές σας, ωστε να αποφύγετε τυχόν αρνητικά σχόλια. Μην ξεχνάτε, πως δύο είναι οι βασικές αξίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο: η διαφάνεια και η ειλικρίνεια.
  5. Τρόποι πληρωμής. Διευκολύνετε τους πελάτες σας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να κάνουν τις αγορές τους με λίγες κινήσεις και σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτός είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες επιτυχίας ενός eshop, και σημαίνει, πως θα πρέπει να εξασφαλίσετε στους πελάτες σας πολλούς και εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής. Με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, με πληρωμή στην παράδοση, με κατάθεση στον λογαριασμό σας, μέσω ηλεκτρονικών πορτοφολιών, όπως είναι το PayPal κ.ά. Και όλα αυτά, θα πρέπει να γίνονται με το πάτημα ελάχιστων κουμπιών, που θα μετατρέψει, όσο πιο εύκολα και γρήγορα γίνεται, την επιθυμία τους σε αγορά