Εστιατόρια & Bar: Πρακτικές συμβουλές που θα ενισχύσουν την επιτυχία τους το 2021

4 Ιανουαρίου 2021

Ευέλικτα μενού, νέες συνεργασίες, αυθεντικές γεύσεις και καινοτόμα προϊόντα, οι σύμμαχοι της επόμενης μέρας στην εστίαση!

Η συζήτηση για το μέλλον της εστίασης και το πώς θα πορευτούν οι πόλεις με δυνατή γαστρονομική παρουσία μετά την πανδημία covid-19 είναι κάτι που συζητιέται τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς. Η γαστρονομία τα τελευταία χρόνια, σε διεθνές επίπεδο, κατάφερε να δημιουργήσει νέες γεύσεις, να συνδέσει το φαγητό με τον τουρισμό και να αναγνωριστεί ως ένας από τους πιο ισχυρούς κλάδους της οικονομίας.
«Οι μικρές επιχειρήσεις είναι αυτές που δημιουργούν και κάνουν την γαστρονομία ενδιαφέρουσα» δήλωσε σε συνέντευξη του στους New York Times, o David Chang, ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες της εστίασης στην Αμερική, για να συνεχίσει λέγοντας πως «οι κυβερνήσεις οφείλουν να καταλάβουν πόσο σημαντικές είναι οι μικρές επιχειρήσεις του κλάδου και να συμβάλλουν στην ενίσχυση τους».

Η επόμενη μέρα, θέλει τα εστιατόρια και τα bar να δημιουργούν μια εμπειρία για τον πελάτη, η οποία θα εκπέμπει ασφάλεια και συνάμα θα είναι νόστιμη, για να έχει κίνητρο κάποιος να βγει από το σπίτι για φαγητό, αναφέρει σε συνέντευξη του ο διακεκριμένος chef Άρης Βεζενές. Κι αυτός είναι ένας από τους στόχους για το 2021. Ευέλικτα μενού που μπορούν να μετατραπούν εύκολα σε take away ή delivery αλλά και μενού προσαρμοσμένα στα νέα δεδομένα για όσους θέλουν να επισκεφθούν τους ίδιους τους χώρους.
Σύμφωνα με τα πρότυπα του εξωτερικού τα εστιατόρια επιλέγουν είτε να σερβίρουν λιγότερους πελάτες με πιο ακριβό μενού, είτε κινούνται σε πιο προσιτές προτάσεις φαγητού αλλά με την λογική ένα τραπέζι να έχει παραμονή στο χώρο το πολύ δύο με τρεις ώρες. ‘Ο,τι κι αν επιλέξει κάποιος για την επιχείρηση του, ένας είναι ο κύριος στόχος, η προσφορά μιας μοναδικής γευστικής εμπειρίας που θα δημιουργήσει θετικές μνήμες.

Ήδη από το πρώτο lockdown, εστιατόρια πολλών αστέρων, όπως το Brat του Λονδίνο και το Nobelhart & Schmutzig του Βερολίνου αντέδρασαν στο lockdown μπαίνοντας σε μια πιο comfort λογική, προσφέροντας πιο απλά πιάτα και τις πρώτες του ύλες με delivery και takeaway. Η έννοια του delivery πλέον έχει διευρυνθεί και μπορεί να δώσει την ευκαιρία σε παραγωγούς, εστιατόρια και καταναλωτές να δημιουργήσουν μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες.

Όπως αναμένεται, μετά το πέρας του lockdown ο κόσμος θα οδηγηθεί στα καφέ, τα bar και τα εστιατόρια, κι οι επιχειρήσεις του κλάδου καλούνται να τους υποδεχθούν με νέες προτάσεις. Για να είναι εφικτό αυτό, αναφέρει ο Δανός σεφ και ιδρυτής του Noma, Ρενέ Ρετζέπι, χρειάζεται να συμβάλλουν οι φίλοι και πιστοί πελάτες κάθε επιχείρησης στο κοινό «ταμείο» μέσω δωρεών. Όπως ήδη έχει εφαρμόσει ο ίδιος στο εστιατόριο του, το οποίο βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις των καλύτερων του κόσμου, οι δωρεές διατίθενται για την αγορά πρώτων υλών που θα επανεκκινήσουν το εστιατόριο και οι πελάτες επωφελούνται από τα προπληρωμένα voucher με προτεραιότητα στις κρατήσεις του εστιατορίου και με ειδικές παροχές.

Τέλος, όσο κι αν η πανδημία έχει φέρει αλλαγές στην καθημερινότητά μας, τόσο έχει δημιουργήσει και το κατάλληλο πεδίο για ελευθερία προκειμένου οι εκφραστές της γεύσης να δημιουργήσουν, να εκφραστούν, να δώσουν τον χαρακτήρα εκείνο που θα κάνει κάθε κουζίνα μοναδική. Αυτή είναι και η ευκαιρία για τους μικρούς παραγωγούς με ποιοτικά προϊόντα να αναδείξουν τις γευστικές επιλογές της ελληνικής κουζίνας, που θα καθιερωθεί στο χρόνο και θα αναδειχθεί σε πόλο έλξης γαστρονομικού τουρισμού.